torsdag 25 mars 2010

Vikaren

Lördagen den 20 mars bar det av till Stockholm för födelsedagsfirande av discovanteägaren.

Dagarna innan ägnades alltså åt paketplanering. Jag drog mig till minnes när vi, jag och discovanteägaren, såg TV-shop (el dyl) och det gjordes reklam för en klädvikare i plast som han tyckte verkade vara ett optimalt verktyg för överlevnad. Ett minne säkert 5 år gammalt i dags dato. Den perfekta presenten. Tyvärr hittades ingen återförsäljare så jag och herrn bestämde oss för att tillverka en. Resultat:


Insida.


Baksida.

Nu har jag dock hittat originalet och det går att beställa från USA för runt 130 svenska spänn.


Här har vi kära Debbie som nu uppfunnit alla möjliga vikare i olika storlekar och färger. Mer om henne och hennes produkter hittas här: http://www.flipfold.com/. Man kan ta det på allvar. Man kan också ta det med humor. Här följer en fantastisk video för ytterligare fantastisk info om vikaren:



Jag som är en riktig tvättautistnazist tyckte från början att det här enbart var humor men nu börjar det bli allvar. Resultatet med den hemmagjorda numer bortgivna vikaren var otroligt. Tänk att få vika med originalet - med de patenterade hålen! Vik-klimax tror jag.

3 kommentarer:

  1. jag är hooked! har köpt en äkta på e-bay. det kommer bli swee-he-heet när den ankommer!

    SvaraRadera
  2. Är det sant?! Fyfaan vad värt! Får jag komma hem till dig och prova sen? Det är väl äkta vara med patenterade hål du köpt?

    SvaraRadera
  3. Denna finns också att köpa på Buttericks sida:

    http://www.buttericksedge.se/product.html/kladvikare?

    SvaraRadera