tisdag 16 mars 2010

1-up

Det misslyckade tovningsprojektet höll på att göra mig galen under utövandet. Man liksom virkar och känner att det är ganska läskigt för man vet inte om man gör rätt och man vet inte riktigt hur det ska bli. Försökte ta hjälp av tovningsbeskrivningar till stickade vantar men det hjälpte ju inte. Virkningstekniker är inte alls lika uppmärksammade som sticktekniker. Som tur var hade jag ett annat projekt vid sidan av att hämta extraliv hos. Är ju väldigt förtjust i melerade garner och i min hjärna har jag många idéer på hur man skulle kunna arbeta med dessa. Vid något av förra veckans alla garnaffärsbesök så kom jag på att det vore roligt att prova två melerade garner ihop. Här har vi resultatet. Det var ren njutning under tillverkningsprocessen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar