måndag 1 mars 2010

Trutt

Jag är från Västmanland. Sala närmare bestämt. Där säger man inte trött, man säger trutt. Man säger funster, inte fönster. Sen pratar man mycket på Ä också. Hälg inte helg. Men man säger faktiskt öl och inte ul. Det tackar jag för. Ska vi ta en ul i hälgen? Hur skulle det låta?

Så vad har gjort mig så trutter i dag då? Tja. Jag har till exempel inte varit i skolan igen. Det ryktas om att E4:an är avstängd. I samtal med min kursare sent igår kväll slog vi tärning om vi skulle åka, tärningen sade bestämt nej, så mycket nej en tärning kan säga. Sen sade tärningen även andra saker som verkade stämma så vi tog med ett gott skratt den där tärningen på allvar. Så jag har fått en dag hemma i mysigheten. Kärlek vaknade inte av klockan så han har också fått vara hemma från skolan. Vi har tittat på Pushing Daisies.
Jag virkade på min halsduk samtidigt. Otroligt ansträngande. Halsduken har blivit lite längre men jag har verkligen försökt hålla mig ifrån den och få annat gjort.

Sen fick några av djuren rent och efter det svidade jag och käresta om och gick in i rollerna som kollegor. Vi har ägnat kvällens alla timmar åt inventering av en Granitbutik. Jag kommer drömma om sifferkombinationer och så kallad smart förvaring i natt. Fötterna är lite ömma, ögonen svider och hjärnan är, inte mycket men lite, ansträngd. Nu har vi jobbat ihop lite flis så vi behöver inte ha dåligt samvete för den där tre rätters veganmiddagen vi proppade i oss i lördags. Förvisso på nation vilket skulle kunna innebära att det blir billigare. Billigare kan dock innebära att man konsumerar mer och den totala slutnotan blir densamma - men magen (för somliga) och fötterna (för samtliga) blir rundare.

Nej men gäsp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar