torsdag 11 mars 2010

Vaken

Vaknade 05.30 för jag tänkte träna. Genast förstod jag att jag var alldeles för trött. Mauro & Pluras kök har ju börjat gå på kanal 8 mellan 22-23 vilket stör min sömn inför träning. Det är väldigt svårt att tvinga ner sig i sängen då. Igår sjöng Plura dessutom Kärlekens tunga så jag är glad att jag höll mig i soffan.



Den handlar tydligen om slutet på Pluras och Kajsa Grytts (Tant Strul-sångerskan) förhållande. Det visste inte jag då och av någon anledning så tyckte jag att det var lite intressant kuriosa kring låten. Alltså jag hade inte ens koll på att de varit ihop men det kändes ju helt självklart när informationen tillslut nådde mig. Det är ju sällan jag får höra skvaller kring mina favoritartister eftersom att det mesta jag lyssnar på är inaktuellt massmedialt.

I övrigt har jag börjat med ett galet virkprojekt som jag slutförde första etappen på under programmet. Får lägga ut bilder sen, 06.09 gör sig inte ljuset för fotografering (än!). Idag skulle jag kunna slutföra det men det innebär att jag måste skaffa tvättmedel utan enzymer och optiskt blekmedel. Det började jag tänka på när jag skulle somna om vilket såklart har resulterat i att jag inte kan somna om. Behöver ta mig till en affär. Har surfat runt och insett att ingen affär öppnar före 8 i den här stan. Jag tror inte att det är helt sant för jag har för mig att jag har sett att det står 7 på vissa affärer... Men internet säger annat och jag vågar inte helt chansa. Jag har någotsånär sunt förnuft kvar antar jag eftersom att jag inte åker och hänger på låsen för att köpa en viss sorts tvättmedel bara för att avsluta ett virkprojekt.

1 kommentar:

  1. Jag sitter och finurlar på om det faktiskt skulle vara möjligt att plugga hemma i dag jag. Vad tror du? (och så kan man ju påbörja och avsluta andra projekt under tiden på ett smidigare sätt liksom)

    SvaraRadera