torsdag 15 april 2010

02.45-dansen

Herrn spelar gura i en replokal i centrala staden. Här på hemmaplan ser man minsann också till att bygga glädje av musik. Sitter på kammarn och gottar mig i gamla goda verk och fantiserar om kvart-i-tre-dansens historia. Här är en påbörjad lista för bra låtar att spela när klockan börjar närma sig 02.45. Vissa passar även som reflektionsmusik. Först ut, Herr Israelsson:



Och den här som framförs av en av mina stora favoriter, Cecilia Bruse, tycker jag har en väldigt tydlig syftesformulering som väl lämpar sig vid 02.45.



En annan favorit med tydlig stämma:



Avslutar med en lite upptämpolåt av Tutta & Ernst Rolf, kanske lämplig innan avslutande pardans?



Nu får det vara slut på intryck för idag för min del.

2 kommentarer:

  1. Jag vet faktiskt inte varför mitt hår och naglarna är så känsliga. Har inbillat mig att det är maten och det är protein man ska äta för att få starkare hår och naglar. XD Jag får börja dricka öl varje dag helt enkelt då :P

    SvaraRadera
  2. Hej Johanna!

    Vi hittar inte din mejladress, behöver din adress för att kunna skicka tehuvan!! Kan du inte höra av dig till oss, deerdot@hotmail.com
    Kram Cia och Elina

    SvaraRadera