måndag 3 maj 2010

Summering av frånvaron

Härifrån har frånvaron varit total. Det är mycket med det värdsliga och mindre med det cyberspejsiga. Sen sist har jag:
-Varit på anställningsintervju som resulterade i arbete. Nu kan jag tituleras assistanssamordnare mellan 8-17 måndag till fredag. Övrig tid är jag fortfarande socionomstuderande.
-Arbetat mitt sista pass på djuraffären vilket i sin tur genererade i ett akvarium i avskedsprestent vilket i sin tur resulterade i en ny byrå, rötter för 180 kronor kilot och sand för jag vet inte vad och fisk för 700 spänn och växter för typ 300. Haha, jag kunde verkligen inte vänta med att sätta igång det hela men hade ingen aning om att det skulle skena iväg så här ekonomiskt. I veckan måste jag investera i städfiskar. Det är hur fint som helst med alla växter och regnbågsfisk och neontetror.
-Jonas och jag summerade vårt förhållande till 365 dagar i torsdags - ett glas rött och en bit choklad gloendes på akvariumet :)
-Valborgsfirande utan komplikationer, förutom att Jonas fick en päronglass i huvudet.
-Första maj utan komplikationer.

Och idag hade jag min första dag i tjänst. Det var mest att gå igenom en massa om jobbet och inte något praktiskt arbete. Jag har introduktion nu i maj, men nästa vecka är min introducent på semester så då får jag jobba självständigt. När jag kom hem så klämde jag 30 sidor inför veckans litteraturseminarium, damsugade (åh, vad härlig spontanböjning) lägenheten, diskade och lagade mat med Jonas. Nu ligger jag och är värdig min vila på soffan och funderar på varför ögonen svider. Det svider på flera, det vet jag. Det är nog våren som svider lite faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar